Nincs termék
Az árak az Áfát tartalmazzák
HVG Könyvek
ISBN: 9789633048238
Állapot: Új
Hogyan sikerülhetett az MBTI-nek, e házilag kidolgozott feleletválasztós kérdőívnek beszivárogni a munkahelyünkre, emberi kapcsolatainkba, az internetre, és életünk csaknem minden területére? A Myers-Briggs-típusindikátor a legnépszerűbb személyiségteszt a világon. Rendszeresen használják Fortune 500-as cégek, egyetemek, kórházak, egyházak, és...
Várható szállítás: 2-4 munkanap
Figyelmeztetés: Utolsó darabok az áruházban!
Elérhetőség dátuma:
Emre Merve: Személyiségbrókerek - A Myers-Briggs-típusindikátor története és a személyiségtesztelés születése
Hogyan sikerülhetett az MBTI-nek, e házilag kidolgozott feleletválasztós kérdőívnek beszivárogni a munkahelyünkre, emberi kapcsolatainkba, az internetre, és életünk csaknem minden területére? A Myers-Briggs-típusindikátor a legnépszerűbb személyiségteszt a világon. Rendszeresen használják Fortune 500-as cégek, egyetemek, kórházak, egyházak, és...
Címzett :
* Szükséges mezők
vagy Mégsem
Kiadó | HVG Könyvek |
Kiadás ideje | 2019 |
Oldalszám | 322 |
Súly (g) | 660 |
Borító | Keménytáblás védőborítóval |
Nyelv | magyar |
Fordító | Hegedűs Péter |
Hogyan sikerülhetett az MBTI-nek, e házilag kidolgozott feleletválasztós kérdőívnek beszivárogni a munkahelyünkre, emberi kapcsolatainkba, az internetre, és életünk csaknem minden területére?
A Myers-Briggs-típusindikátor a legnépszerűbb személyiségteszt a világon. Rendszeresen használják Fortune 500-as cégek, egyetemek, kórházak, egyházak, és a hadsereg is. A személyiségtípusok nyelve - amelynek szókincsében olyan kifejezéseket találunk, mint extrovertáltság és introvertáltság, érzékelés és intuíció, gondolkodás és érzés, megítélés és észlelés - egyaránt adott ihletet tévéműsorokhoz, internetes párkereső oldalakhoz és kvízekhez. Ám hiába fogadták el az eszközt széles körben, a pszichometrikus tesztelés 2 milliárd dolláros üzletágának szakemberei mindmáig nem tudták megfelelően hitelesíteni az eredményeit - vagy megmagyarázni a sikerét.
A tesztet, amelynek gondolata az 1920-as években fogant meg anya és leánya, Katharine Briggs és Isabel Briggs Myers, eme elkötelezett háziasszonyok, regényírók és amatőr pszichoanalitikusok fejében, megalkotói azzal a célzattal dolgozták ki, hogy Carl Gustav Jung evangéliumát terjesszék vele a tömegeknek. Ám a típusindikátor önálló életre kelt, s mára éppoly gyakran találkozhatunk vele általános iskolákban, apácakolostorokban és wellness-üdülőhelyeken, mint obskúrus politikai tanácsadó irodáknál és közösségi hálózatokon.
A Személyiségbrókerek eredeti beszámolókból és korábban ki nem adott dokumentumokból merítve kritikus vizsgálat alá veszi a kulturális jelképpé magasztosult személyiség-indikátort. Közben pedig nem egyebet firtat, mint magát az én fogalmát - bemutatva kísérleteinket, hogy megragadjuk, kategorizáljuk és számszerűsítsük személyiségünket. E meghökkentő és érdekfeszítő könyv ugyanazt az időtlen kérdést boncolgatja, amelyre lényegében maga a teszt is irányul: Mi tesz minket önmagunkká?
Jelenleg nincsenek olvasói vélemények