Kedvezményes ár! Zsigmond Gábor: A fiumei villamos Nagyítás

A fiumei villamos


Szülőföld Könyvkiadó Kft.

ISBN: 9789636680404

Állapot: Új

Fiume 1870-ben, ismételt Magyarországhoz csatolásakor nem volt jelentős város. A magyar állam ugyanakkor szinte azonnal két jelentős közlekedési beruházást valósított meg, amelyek révén a kikötőváros ...

Bővebb leírás

Várható szállítás: 2-4 munkanap

6 291 Ft‎

-10% kedvezmény

6 990 Ft‎

Az akció 2024. december 31-ig tart.

Szállítási költségek:

Banki átutalással vagy bankkártyával fizetve:

  • GLS Csomagpontra: 1790 Ft
  • GLS Csomagautomatába: 1790 Ft
  • GLS Futár házhozszállítás: 1890 Ft
  • MPL Postapontra: 1890 Ft
  • MPL Csomagautomatába: 1890 Ft
  • MPL Futár házhozszállítás: 1990 Ft

Utánvéttel fizetve:

  • GLS Csomagpontra: 2090 Ft
  • GLS Csomagautomatába: 2090 Ft
  • GLS Futár házhozszállítás: 2190 Ft
  • MPL Postapontra: 2190 Ft
  • MPL Csomagautomatába: 2190 Ft
  • MPL Futár házhozszállítás: 2290 Ft

Minden 30 000 Ft-ot meghaladó rendelés esetén a szállítás ingyenes!

Székesfehérvári személyes átvétel esetén nincs szállítási költség.

Hozzáad a kívánságlistához

Kiadvány adatlapja

KiadóSzülőföld Könyvkiadó Kft.
Kiadás ideje2024
Oldalszám195
Súly (g)762
BorítóKeménytábla
NyelvOLASZ - MAGYAR

Részletes leírás

Fiume 1870-ben, ismételt Magyarországhoz csatolásakor nem volt jelentős város. A magyar állam ugyanakkor szinte azonnal két jelentős közlekedési beruházást valósított meg, amelyek révén a kikötőváros a korábbi jelentéktelenségéből a gyors fejlődés útjára lépett: a Budapest és Fiume közötti vasúti kapcsolat megépítését, és a kikötő hatalmas arányú fejlesztését. Fiume - ahol korábban a nagyobb gőzhajók fogadását sem tudták biztosítani - rövidesen Európa egyik legkorszerűbb kikötőjével rendelkezett, melynek forgalma egy időben Amszterdam és Velence között állt, amikor 1910-re a kontinens 10. legforgalmasabb kikötőjévé emelkedett. Fiume Magyarország egyetlen tengeri kijárata volt, az egykori Osztrák-Magyar Monarchia egyik leggyorsabban fejlődő városa, amihez Magyarország stabil gazdasági hátországot kínált. A városban élénk üzleti élet, a kereskedelem mellett jelentős ipar települt meg, az élet számos területére - például a vendéglátásba, idegenforgalomba is - jelentős tőke áramlott be Magyarországról. A gyorsan gyarapodó város - mind az ipari városrészek, mind az idegenforgalom - igényelte a városi közlekedés fejlesztését is, ami egy modern város működéséhez szervesen hozzátartozik. A Fiume történetével foglalkozó kutatások azonban eddig nem tettek kísérletet ennek feltárására. A város korának legkorszerűbb városi közlekedési rendszerével, a villamossal is rendelkezett. Akkoriban Magyarországon összesen 17 városban volt villamosközlekedés, amire a gazdag és polgárosodó városok fejlődésének szimbólumaként is tekinthetünk. A fiumei volt Magyarország hatodik villamosüzeme Budapest, Pozsony, Szombathely, Miskolc és Szabadka után. E kötet célja, hogy bemutassa az egykori Osztrák-Magyar Monarchia első tengerparti villamosvonalának, egyúttal a mai Horvátország területének legkorábbi villamosüzemének történetét: az idén 125 éves fiumei villamost.

Vélemények

Jelenleg nincsenek olvasói vélemények

Olvasta már? Írja meg véleményét!

Zsigmond Gábor: A fiumei villamos

Zsigmond Gábor: A fiumei villamos

Fiume 1870-ben, ismételt Magyarországhoz csatolásakor nem volt jelentős város. A magyar állam ugyanakkor szinte azonnal két jelentős közlekedési beruházást valósított meg, amelyek révén a kikötőváros ...