Kedvezményes ár! Kovács László: Márka és márkanév - Márkakutatás és nyelvészet - metszéspontok, lehetőségek, kihívások Nagyítás

Márka és márkanév - Márkakutatás és nyelvészet - metszéspontok, lehetőségek, kihívások


Tinta Könyvkiadó

ISBN: 9789634092063

Állapot: Új

A márkákkal foglalkozó szakirodalom Magyarországon többnyire a marketing, illetve a gazdaságtudomány eszközeivel és nézőpontjából vizsgálja a márkák tulajdonságait. A márkák (pontosabban a márkanevek) ugyanakkor nyelvi jelek is: szókészletünk és mentális lexikonunk részei. Ebből következik, hogy a márkanevek nyelvészeti, közelebbről alkalmazott...

Bővebb leírás

Jelenleg nem rendelhető

2 993 Ft‎

-25% kedvezmény

3 990 Ft‎

Szállítási költségek:

Banki átutalással vagy bankkártyával fizetve:

  • GLS Futár házhozszállítás: 990 Ft
  • GLS Csomagpontra szállítás: 890 Ft

Utánvéttel fizetve:

  • GLS Futár házhozszállítás: 1290 Ft
  • GLS Csomagpontra szállítás: 1190 Ft

Minden 15 000 Ft-ot meghaladó rendelés esetén a szállítás ingyenes!

Székesfehérvári személyes átvétel esetén nincs szállítási költség.

Hozzáad a kívánságlistához

Kiadvány adatlapja

KiadóTina Könyvkiadó Kft.
Kiadás ideje2019
Oldalszám364
Súly (g)594
BorítóPuhatáblás ragasztókötött
Nyelvmagyar
SorozatSegédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához

Részletes leírás

A márkákkal foglalkozó szakirodalom Magyarországon többnyire a marketing, illetve a gazdaságtudomány eszközeivel és nézőpontjából vizsgálja a márkák tulajdonságait.
A márkák (pontosabban a márkanevek) ugyanakkor nyelvi jelek is: szókészletünk és mentális lexikonunk részei. Ebből következik, hogy a márkanevek nyelvészeti, közelebbről alkalmazott nyelvészeti eszközökkel és módszerekkel is vizsgálhatók.
Jelen kötet elsődleges célja, hogy bemutassa, milyen (alkalmazott) nyelvészeti eszközök, milyen formában használhatóak a márkák és a márkanevek vizsgálatában és hogy a(z) (alkalmazott) nyelvtudomány mivel tud hozzájárulni egyrészt a márkák pontosabb megismeréséhez, másrészt a márkák értékének növeléséhez.
A márkák és a márkanevek azonban csak akkor lesznek erősek, a márkák pedig ezzel együtt sikeresek, ha a márka és annak neve bekerül mentális lexikonunkba, majd ott rögzül. Ez az integrációs folyamat azt eredményezi, hogy a márka neve a mentális lexikon más elemeivel (köznyelvi szavakkal, más tulajdonnevekkel, márkanevekkel) kapcsolatokat alakít ki. A bemutatott empirikus kutatás ezért azt vizsgálja, hogy milyen tényezők befolyásolják a márkanevek kapcsolatrendszerét a mentális lexikonban.
A kötet elsősorban interdiszciplináris szakmai - egyaránt nyelvész és marketingszakember - célközönséget szem előtt tartva készült; haszonnal forgathatja azonban mindenki, aki nyelvészeti szempontból szeretne a márkákhoz közelíteni, és szeretné megérteni, hogy miért fontos a márkák nevének nyelvészeti indíttatású vizsgálata.

Vélemények

Jelenleg nincsenek olvasói vélemények

Olvasta már? Írja meg véleményét!

Kovács László: Márka és márkanév - Márkakutatás és nyelvészet - metszéspontok, lehetőségek, kihívások

Kovács László: Márka és márkanév - Márkakutatás és nyelvészet - metszéspontok, lehetőségek, kihívások

A márkákkal foglalkozó szakirodalom Magyarországon többnyire a marketing, illetve a gazdaságtudomány eszközeivel és nézőpontjából vizsgálja a márkák tulajdonságait. A márkák (pontosabban a márkanevek) ugyanakkor nyelvi jelek is: szókészletünk és mentális lexikonunk részei. Ebből következik, hogy a márkanevek nyelvészeti, közelebbről alkalmazott...