Kedvezményes ár! Dvorszky Hedvig: Képek, szobrok, képernyő Nagyítás

Képek, szobrok, képernyő


MMA Alapítvány

ISBN: 9786155464522

Állapot: Új

A hatvanas-hetvenes évek kulturális életében a festők, szobrászok, fotóművészek, és a sokféle szakmát gyakorló iparművészek műhelyeiben is éppen úgy kezdték feszegetni a 20. századi kifejezési formákhoz vezető lehetőségeket az alkotók, ahogyan azt tették a Balázs Béla Stúdió dokumentumfilmesei, vagy egyes színházi rendezők, a költők és az írók.

Bővebb leírás

Jelenleg nem rendelhető

2 550 Ft‎

-25% kedvezmény

3 400 Ft‎

Szállítási költségek:

Banki átutalással vagy bankkártyával fizetve:

  • GLS Futár házhozszállítás: 990 Ft
  • GLS Csomagpontra szállítás: 890 Ft

Utánvéttel fizetve:

  • GLS Futár házhozszállítás: 1290 Ft
  • GLS Csomagpontra szállítás: 1190 Ft

Minden 15 000 Ft-ot meghaladó rendelés esetén a szállítás ingyenes!

Székesfehérvári személyes átvétel esetén nincs szállítási költség.

Hozzáad a kívánságlistához

Kiadvány adatlapja

KiadóMMA Alapítvány
Kiadás ideje2016
Oldalszám154
Súly (g)554
BorítóKeménytáblás
Nyelvmagyar

Részletes leírás

B. Farkas Tamás és Kernács Gabriella filmjei a Magyar Televízióban

A hatvanas-hetvenes évek kulturális életében a festők, szobrászok, fotóművészek, és a sokféle szakmát gyakorló iparművészek műhelyeiben is éppen úgy kezdték feszegetni a 20. századi kifejezési formákhoz vezető lehetőségeket az alkotók, ahogyan azt tették a Balázs Béla Stúdió dokumentumfilmesei, vagy egyes színházi rendezők, a költők és az írók. Ez a könyv a magyar televíziózás egyik kevéssé ismert és elismert területéről, a képző- és iparművészeti alkotások születéséről ,valamint az egyes művészekről készült filmekről és azok körülményeiről szól, ahogyan azt B. Farkas Tamás rendező és felesége, Kernács Gabriella művészettörténész szerkesztőpáros az 1967-es évektől kezdve 2001-ig látta. Fiatal kezdő koruktól, ennek a televíziós műfajnak a születésétől kezdve lehettek jelen a folyamatban, majd végigkísérhettek egy-egy általuk kiemelkedőnek vélt életművet is. Ma már közülük sokan nem élnek, személyiségüket, emléküket és műveik egykori, esetenként máig érvényes jelentőségüket ezek a filmek őrzik. Művelődéstörténeti sorozataikkal máig érvényes értékmentő munkát végeztek. A művészettörténész szerző bevezető tanulmánya mellett a televíziós művészettörténészi munkának kíván helyet adni a kortárs magyar művészettörténetben. Az eddig soha nem publikált események, tények és történések közreadása érdekében a leghitelesebb megoldásnak a személyes beszélgetés formáját választotta. Remélve, hogy az olvasó ebből egyszerre nyerhet szinte közvetlen bepillantást a speciális szakmai munka műhelytitkaiba éppen úgy, amint a korszakra jellemző kulturális viszonyokra. A kötetben közreadott hatalmas filmográfia pedig nem csupán a szerzőpáros jelentős munkásságáról ad számot, hanem egyúttal különleges dokumentumértékkel is bír, sőt forrásául is szolgál a jelen és jövőidejű művészeti megnyilvánulásokhoz, további kutatómunkákhoz.

A szerző Dvorszky Hedvig művészettörténész, a Magyar Művészeti Akadémia levelező tagja.

Vélemények

Jelenleg nincsenek olvasói vélemények

Olvasta már? Írja meg véleményét!

Dvorszky Hedvig: Képek, szobrok, képernyő

Dvorszky Hedvig: Képek, szobrok, képernyő

A hatvanas-hetvenes évek kulturális életében a festők, szobrászok, fotóművészek, és a sokféle szakmát gyakorló iparművészek műhelyeiben is éppen úgy kezdték feszegetni a 20. századi kifejezési formákhoz vezető lehetőségeket az alkotók, ahogyan azt tették a Balázs Béla Stúdió dokumentumfilmesei, vagy egyes színházi rendezők, a költők és az írók.